Machiavelliprijs voor De Illegale Pers

De jury heeft in 1999 besloten om de Machiavelliprijs uit te reiken aan de illegale pers in de personen van de hoofdredacteuren van Het Parool, Trouw en Vrij Nederland en hen te verzoeken het beeldje te overhandigen aan de voorzitter van Nieuwspoort, als hoedster van een plek waarin de journalistieke houding, waarvoor de illegale pers eens stond, nog altijd dagelijks wordt verwerkelijkt en kán worden verwerkelijkt. Als perscentrum onderscheidt Nieuwspoort zich in positieve zin in het huidige journalistieke klimaat dankzij haar kritische, onafhankelijke en idealistische inslag.
Download de lezing van drs. Paul Rosenmöller

‘De leiderschapsverleiding’. In deze lezing behandelt drs. Paul Rosenmöller politiek leiderschap in een veranderende samenleving. Een relativering! Paul Rosenmöller zit sinds september 1989 voor GroenLinks in de Tweede Kamer. In 1994 is hij tot fractievoorzitter gekozen.
In het eerste jaar van zijn fractievoorzitterschap werd hij gekozen tot politicus van het jaar 1995.