Vorige bijeenkomsten

Stichting Machiavelli trapte op dinsdag 5 september traditiegetrouw het parlementaire jaar af in Nieuwspoort met twee fractievoorzitters. Dit jaar blikten Emile Roemer (SP) en Gert-Jan Segers (ChristenUnie) onder leiding van Volkskrant-journalist Martin Sommer vooruit op het komende politieke jaar, wat daar in volgens hen belangrijk wordt, en hun eigen rol daarin. Daarbij kwamen onder meer de lopende formatieonderhandelingen en het verwachte regeerakkoord aan bod. De bijeenkomst was live te volgen via NPO Politiek24.

U kunt de bijeenkomst en toespraken van beide fractievoorzitters terugkijken via deze (deel I) en deze (deel II) link.

Campagneleidersdebat Tweede Kamerverkiezingen 2017

Na de Tweede Kamerverkiezingen op woensdag 15 maart 2017, organiseerde Stichting Machiavelli donderdagochtend 16 maart traditiegetrouw een campagneleidersdebat waarin werd teruggeblikt op de campagne. Dit ontbijtdebat vond plaats in Perscentrum Nieuwspoort.

Aftrap parlementaire jaar 2016-2017 met Pechtold en Samsom

De Stichting Machiavelli trapte het parlementaire jaar 2016-2017 in Perscentrum Nieuwspoort af met Diederik Samsom (PvdA) en Alexander Pechtold (D66). Zij deden onder leiding van Volkskrant-journalist Martin Sommer uit de doeken wat volgens hen het komende politieke jaar gaat brengen en hoe zij hun eigen rol daarin zien. De bijeenkomst was voor het eerst live te volgen via Politiek24.

Campagneleidersdebat referendum associatieverdrag Oekraïne

Op 6 april stemde een meerderheid van Nederland van ruim 60 procent Nederland  tegen het associatieverdrag met Oekraïne. De opkomst kwam net boven de drempel van 30 procent uit en daarmee was het referendum geldig. De Stichting Machiavelli blikte de ochtend terug met de campagneleiders van zowel het ja-kamp als het nee-kamp.

Machiavelli trapt af op dinsdag 1 september 2015

Sinds 2014 heeft Stichting Machiavelli een nieuwe traditie: met een vooruitblik het nieuwe parlementaire jaar inluiden. Deze vooruitblik vindt plaats op de eerste vergaderdag van de Tweede Kamer.

Campagneleidersdebat Provinciale Statenverkiezingen op donderdag 19 maart

Tradtiegetrouw verzorgt Stichting Machiavelli in de ochtend na de verkiezingen het campagneleidersdebat. Daarin wordt met de campagneleiders van politieke partijen teruggeblikt op de campagne. Ook na deze verkiezingen vond dit debat plaats.

Machiavelli trapt af op dinsdag 2 september 2014

Per september 2014 is Stichting Machiavelli gestart met een nieuwe traditie: een vooruitblik op het parlementaire jaar.

Campagneleidersdebat Europese Parlementsverkiezingen op maandag 26 mei

Zoals inmiddels traditie is, houdt Stichting Machiavelli na de verkiezingen een campagneleidersdebat. Ook na de afgelopen Europese Parlementsverkiezingen heeft dit ontbijtdebat waarin wordt teruggeblikt op de campagne plaatsgevonden.

Campagneleidersdebat gemeenteraadsverkiezingen op donderdag 20 maart

Zoals inmiddels traditie is, houdt Stichting Machiavelli de ochtend na de verkiezingen een campagneleidersdebat. Ook na de gemeenteraadsverkiezingen van 20 maart 2014 heeft dit ontbijtdebat plaatsgevonden. Daarin is teruggeblikt op de campagne.

Hoofdredacteuren debat 6 december “De media verantwoorden zich”

Op donderdag 6 december 2012 vond het traditionele hoofdredacteuren lunchdebat plaats.