Machiavelliprijs 2017

Het bestuur van de Stichting Machiavelli nodigt u graag uit voor de uitreiking van de Machiavelliprijs 2017 en de jaarlijkse Machiavellilezing in Perscentrum Nieuwspoort te Den Haag op:

Woensdag 14 februari. Inloop vanaf 16.30 uur, aanvang om 17.00 uur.

De Machiavelliprijs 2017 is toegekend aan SheDecides. Het initiatief SheDecides ontvangt de prijs, omdat ‘deze beweging in een recordtempo bijna 400 miljoen euro bij elkaar heeft gebracht voor het recht van vrouwen en meisjes over de hele wereld om zelf te kunnen beslissen of ze kinderen willen, wanneer en met wie. Binnen nog geen zes weken ontstond er een wereldwijde beweging van landen, fondsen en particulieren ten faveure van het zelfbeschikkingsrecht van vrouwen en meisjes’, aldus het juryrapport.

De Machiavelliprijs wordt jaarlijks toegekend voor een opmerkelijke prestatie op het gebied van publieke communicatie. Initiatiefneemster Lilianne Ploumen neemt de prijs in ontvangst uit handen van Marja Wagenaar, voorzitter van de Stichting Machiavelli. Het is de 29ste keer dat de prijs wordt uitgereikt.

Emily Bell, professor en founding director bij het Tow Center for Digital Journalism aan Columbia’s Graduate School of Journalism, Columbia University in New York (USA), houdt voorafgaand aan de prijsuitreiking de Machiavellilezing 2017, getiteld ‘The Global Crisis of Local News’.

Emily Bell begon haar journalistieke carrière bij The Guardian in het Verenigd Koninkrijk. Zij was een pionier in het vormgeven van de digitale activiteiten van deze krant. Inmiddels maakt zij deel uit van het bestuur van de Scott Trust, de eigenaar van The Guardian.

Na afloop bieden wij u graag een drankje en een hapje aan.

Waar Perscentrum Nieuwspoort te Den Haag
Wanneer 14-02-2018
Tijdstip 16:30 uur

Uw gegevens

Vul hieronder eventueel opmerkingen in en/of iets waar wij rekening mee moeten houden.

* verplicht veld